TeAdorDoamne

marți, martie 04, 2008

Ce ma perfectioneaza?

Ieri iar am avut din nou parte de dialog contradictoriu cu o ruda de-a mea, ptr faptul ca eu cred ca este Voia lui Dumnezeu sa fim sanatosi si prosperi in toate aspectele vietii, nu numai in cele spirituale.
Cum de pot sa consider ca bolile si saracia n-ar fi invatatorii nostri speciali de la Dumnezeu, trimisi pentru a ne oferi desavarsirea?

Desi am mai scris despre lucrurile astea in alte posturi (Binecuvantari si Blesteme), incerc sa mai aduc si alte argumente, tot cu fundamente biblice!

Ptr noi, cei care suntem parinti, care este modalitatea NUMARUL UNU de a ne instrui copiii, de a-i ghida?
Evident ca instrumentul NUMARUL UNU sunt cuvintele.
Le oferim calea prin instructia verbala.

Care este modalitatea pe care Dumnezeeu ne-a lasat-o ca sa ne slefuiasca si sa ii asemanam Lui tot mai mult?
2 Timotei 3:16 "Toata scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte, sa dea intelepciune in dreptate, 17 pentru ca omul lui Dumnezeu sa fie cu totul desavarsit si cu totul destoinic pentru orice lucrare buna."

Evident ca atunci cand eu, ca mama, ii spun copilului meu de 2, de 3 ori, sau chiar de 5 ori sa nu se joace cu focul, si el tot invers face, atunci sunt silita sa il las sa se arda un pic la manutza, ca sa invete pe pielea lui efectele neascultarii.
Faptul ca imi retrag momentan si partial prezenta, lasand-o sa faca cum crede ea, ptr ea lucrul asta devine o lectie.
Dar nu e ceea ce eu imi doresc!!

(Bineinteles ca in cele spirituale, lucrurile nu stau atat de simplu ca si cu copiii. In cazul lor de multe ori sunt nevoita efectiv sa intervin, impotriva vointei lor, ptr a le salva viata uneori, sau cu pedepse proiectate de mine (o zi fara desene animate), palmutze uneori, ptr a crea teren cat mai ostil rebeliunii care vrea sa dea roade in ei, nu atat bazandu-ma pe constientizarea lor proprie, cat doar pe simpla asociere cauza-efect pe care o pot realiza si ei in forma mai rudimentara, in primii ani de viata.
Insa in ceea ce priveste relatia noastra cu Dumnezeu, ca adulti, nu mai putem face aceasta paralela, intrucat noi suntem pe deplin constienti de toate actiunile si motivatiile noatre, si Dumnezeu nu poate interveni in acelasi mod in care intervenim noi peste copii nostri.
El respecta vointa fiecaruia, si din cauza asta Dumnezeu nu ii va salva pe unii de la moarte, daca ei au ignorat sau au permis de-a lungul anilor sa li se infunde atat de tare urechile, incat sa nu mai auda Cuvantul Lui soptit in inima lor, .... oh... cate as mai scrie, despre cum Dumnezeu poate vorbi nu numai prin Logos=Cuvantul scris, ci si Rhema=Cuvantul revelat, personal, direct... in 4 randuri Dumnezeu mi-a salvat viata a mea, si fetelor mele, din cauza ca m-am aflat pe frecventa Lui, cand mi-a vorbit in inima, sa stau frumusel acasa, sau cand i-a vorbit lui Ovidiu la munca sa se roage, desi nu stia ptr ce, cand Giulia era cu capul la fund, acum 4 ani la mare...)

Cum suntem noi curati/curatiti de Dumnezeu?
Care este metoda pe care o are El la inima ptr noi?
Azi dimineata citeam versetele astea: "pe fiecare mladita care aduce roada, El o curata, ca sa aduca si mai multa roada.
Voi sunteti deja curati datorita cuvantului pe care vi l-am spus!" (Ioan 15:3)

Apoi peste cateva capitole, am citit cu mare bucurie versetul asta, in rugaciunea Lui Isus: "Sfinteste-i prin adevarul Tau. Cuvantul Tau este adevar!" (Ioan 17:17)

O, Doamne, in cate moduri vrei sa ne vorbesti, si noi... cum Te mai ignoram!

Ne-ai lasat asa o mare comoara, un manual de instructiuni atat de extraordinar, si noi... preferam sa fim invatati tot din "datul cu capul", din frigerea degetelor, din boli si saracie, ptr ca ignoram sau clasificam "doar ptr apostoli, si imposibile si inaccesibile noua" versetele in care ne spui ca "Prin ranile Lui suntem vindecati" (Isaia 53, 1 Petru 24), si "Preaiubitule, ma rog sa prosperi in TOATE LUCRURILE si sa ai sanatate, dupa cum prospera sufletul tau" (3 Ioan 2), si "generatia celor drepti va fi binecuvantata. Bogatie si belsug sunt in casa sa..." (Ps 112:2,3), si atatea altele...
Da, cand ignoram Cuvintele Lui, atunci El este obligat sa se dea deoparte, si sa ne lase sa invatam blandetea, rabdarea, indelunga rabdare, obiectivitatea, constientizarea a ceea ce suntem, etc, etc, din propria incapatanare.
Cand nu lasam sa ne modeleze El cu Cuvintele Lui, atunci sigur ca Dumnezeu va fi obligat sa ne modeleze prin experientele negative in viata, care vor constitui o disciplina.
Si bine ar fi macar in ceasul al treishpelea, sa ne putem dezbraca de orgoliu, si sa suferim moartea eu-lui, si sa nu dispretuim disciplina lui Dumnezeu:
"Si ati uitat sfatul pe care vi-L da ca unor fii; (prin urmare) Fiul meu, nu dispretui disciplina Domnului si nu te descuraja cand esti mustrat de El. caci Domnul disiplineaza pe cine iubeste si bate cu nuiaua pe orice fiu care-L primeste.... Dumnezeu ne disciplineaza pentru binele nostru, ca sa fim partasi ai sfinteniei Lui" (Evrei 12:5-11)
Asta inseamna ca disciplina usturatoare este metoda pe care Dumnezeu a avut-o in inima de la intemeierea lumii sa o aplice ptr a ne ajuta sa fim asemeni Lui?
NU!!
Ci la asta Il obligam noi sa recurga, dar ... atentie: asta e valabil doar ptr "orice fiu care-L primeste", nu ptr oricine...
Si care este partea Lui Dumnezeu in disciplinare asta despre care am vorbit?
El pur si simplu s-a dat deoparte: NU este EL Cel care trimite o boala peste noi, sa ne disciplineze!!
El doar se da la o parte, ptr ca asta am vrut noi!!
INSA, in momentul in care El s-a dat deoparte, si umbrela protectiei de deaspura noastra s-a inchis, vai-si-amar de noi! Nu e de mirare ca suntem loviti de boli, de lipsuri de orice fel, de depresii, de momente in care ne simtim pur si simplu bantuiti de duhuri rele, incalabili de a resista tentatiilor, etc, etc...
Diavolul este autorul tuturor nenoricirilor, asa cum am mai scris in alta postare!!
El "vine doar sa fure, sa ucida si sa distruga".
Insa, poate Dumnezeu sa se foloseasca de experientele astea negative, sa ne ajute sa invatam ceea ce din "vorba buna" nu am inteles??
Poate, si inca cum!!
Si atunci SIGUR ca suferintele rezultate din neascultare POT deveni niste invatatori.
Dar ... asta este cu mult departe de inima Lui Dumnezeu si dorinta Lui pentru noi, mult departe pe planul Lui perfect ptr viata fiecaruia dintre noi!!!