TeAdorDoamne

marți, martie 04, 2008

Sunt perfecta sau nu sunt perfecta?


Bineinteles toti stim ca e o absurditate sa afirmam ca atat cat mai respiram in trupul asta, ne-am putea numi perfecti!

Si totusi... Cuvantul Lui Dumnezeu face niste afirmatii care ar putea parea contradictorii, in privinta asta.

In scrisoarea catre Filipeni 3:15, ap. Pavel spune asa:
"Gandul acestea deci, sa ne insufleteasca pe toti care suntem desavarsiti; si daca in vreo privinta sunteti de alta parere, Dumnezeu va va descoperi chiar si aceasta"

Insa, cu cateva versete mai sus, acelasi ap. Pavel, spune asa: "Nu ca am si castigat premiul sau ca am si ajuns desavarsit; dar alerg inainte, cautand sa-l apuc, intrucat si eu am fost apucat de Cristos Isus" (Fil 3:12)

Cum vine asta? O data sunt desavarsit, alta data nu-s?

Dilema ne-o rezolva tot Cuvantul:
In scrisoarea catre Evrei, cap 12:22-23 scrie asa: "Ci v-ati apropiat de Muntele Sionului... de adunarea in sarbatoare si biserica celor intai nascuti, care sunt scrisi in ceruri, de Dumnezeu, Judecatorul tuturor, de duhurile celor drepti, facuti desavarsiti"

DUHURILE sunt cele facute desavarsite, prin atribuirea dreptatii Lui Isus fiecaruia dintre noi, cand am crezut!
Cum am mai scris in alte posturi, noi suntem fiinte triunice: duh, suflet (ratiune, sentiment, dirijate de vointa), si trup.

Din momentul in care am reusit sa inteleg distinctia intre cele 3, am reusit sa inteleg si aparenta dilema de mai sus.
Ceea ce are nevoie inca de perfectionare, este sufletul si trupul nostru.
Iacov 3:2 spune asa: "Caci toti gresim in multe feluri. Daca nu greseste cineva in vorbire, este un om desavarsit ..."
In Romani 12:2 sunt chemata sa imi reinnoiesc mereu mintea mea, sa se poata conforma cu "Voia Lui Dumnezeu cea desavarsita" pe care plantat-o in duhul meu.

Desavarsirea duhului meu a fost in intregime lucrarea lui Dumnezeu in mine, si tocmai de aia misiunea aia e perfecta, si incheiata.
Insa desavarsirea gandurilor si a restului fiintei mele tine de mine, este rolul meu, iar asta va fi un proces care va dura atata timp cat voi mai fi in acest trup.

Despre mijlocul care mi s-a pus la dispozitie, catre desavarsire ... in postarea viitoare!